Translate

zondag 23 juni 2013

Recept: Mijn zelfgemaakte tonijnsalade


Recept: Mijn zelfgemaakte tonijnsalade 





















Ik heb een hekel aan kant en klaar spul, zoals tonijnsalade, krab etc. Ik vind het veel leuker en véél lekkerder om het zelf te maken. Je weet dan dat er geen rotzooi erin is gestopt, maar je eigen ingrediënten. 

Vandaan laat ik zien hoe ik 'mijn' tonijnsalade maak. 

Klik om verder te lezen.


Wat heb je nodig?

  • Tonijn (water)
  • Mayonaise 
  • Augurken
  • Olijven
  • Kappertjes
  • Ui (rode is het lekkerst)
  • Peterselie (Kosbar)
  • Olijfolie
  • Azijn
  • Kruiden: knoflookpoeder, peper, smaakverfijner of zout



















Hoe ga je te werk? 

Heel simpel.
 
Snij de augurken, olijven, ui in kleine stukjes. Doe de tonijn in een kom. En doe vervolgens alle ingrediënten erbij. Als je de mayonaise hebt toegevoegd, roer je tot je tonijnsalade smeuïg is, vervolgens doe je olijfolie, azijn en de kruiden op smaak.






























































































































En klaar is je verse tonijnsalade!




































Je kunt natuurlijk ook andere ingrediënten toevoegen, zoals mais etc. Lekkér op brood of een cracker. 

Besa7a! 

Liefs, Najat 

4 opmerkingen:

  1. Wat een gafe blog heb jij!

    En deze salade ziet er heerlijk uit :P

    Neem ook eens een kijkje op mijn blog: www.my-twisted-lifestory.blogspot.com

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen