Translate

vrijdag 10 mei 2013

Recept: Tjap Tjoi

Recept: Tjap Tjoi




















Dames, ik heb een heerlijk Chinees-Indisch kipgerecht voor jullie.

Klik verder..


























Het is super gemakkelijk te maken, je bent maximaal een halfuur kwijt. Het is een heerlijk gerecht met kipgerecht met rijst. Genaamd Tjap Tjoi :)

1 pak is voor 3 a 4 personen, maar het gezin  bestaat uit 6 personen en ik of mijn ma koken meestal altijd wel voor 2 dagen. Dus je moet maar kijken naar de hoeveelheden, ik kook meestal op gevoel en volg niet altijd allés wat op de verpakking staat. 

Je kunt natuurlijk ervoor kiezen om bijvoorbeeld meer uien of juist minder groente te kiezen, dit is mijn manier hoe ik tjap tjoi maak.

Wat heb je nodig?

  • 1 kilo - Rijst
  • Olijfolie
  • Wokpan
  • 2 Mixen - Tjap Tjoi 
  • 500 gr - Kip
  • 2 Zakjes - Fijngesneden Chinese Roerbakmix 
  • 3/4 eetlepels Ketjap Manis 
  • 4 Uien
  • 4 teentjes knoflook
  • Peterselie (Kosbar)
  • Eventueel sambal en/of chillisaus
  • 500 ml - Water

Kruiden:

 
  • Kipkruiden
  • 1 Knor - in kipsmaak
  • Zout
  • Peper (witte en zwarte)
  • Safraan
  • Paprika poeder
  • Chili poeder

Stap 1: Kook de rijst volgens de beschrijving. 



















Stap 2: Was en kruid je kipfilet, doe wat olijfolie in je wokpan en bak de kip goudbruin. Doe vervolgens de uien en knoflook erbij.




 
























Stap 3: Als de uien wat doorzichtig zijn geworden, doe je er de peterselie (kosbar) bij. En laat dit 5 min.























Stap 4:
Gooi de groenten erbij en laat dit tot de groenten allemaal gaar zijn, zorg er wel voor dat de groenten een beetje knapperig blijven en niet te gaar. Zo'n 10 min. 











































Stap 5: Als je groenten gaar zijn, doe je een knor erbij en de safraan kruiden. En de ketjap manis. En eventueel andere kruiden die jij lekker vind, ik gebruik de bovenstaande kruiden. 





























































Stap 6: Gooi de zakjes bij je kip en voeg 500 ml water erbij.




























Stap 7: Laat de saus ongeveer 10 min. op zacht vuur koken.




















Klaar! Zo is de saus goed:




















Je kunt het lekker serveren met kroepoek. Besa7a!























Liefs, Najat

2 opmerkingen:

  1. Mmmm, ziet er heerlijk uit. Ik ga dit zeker een keer proberen, insjallah. Thanks, Najat, voor het delen van dit recept!

    BeantwoordenVerwijderen